Logistika – krovinių pervežimas

Ką mano studentai – ar logistika tebėra perspektyvi specialybė?

Kol vieniems krovinių pervežimas jau yra kasdieninės duonos šaltinis, tebėra dar jaunų žmonių, svarstančių, ką jie gyvenime darys. Kyla klausimas – ar logistika tebėra perspektyvi specialybė? Ar verta krovinių gabenimo meno mokytis Lietuvos universitetuose, kolegijose? O galbūt tai, kaip teisingai vyksta pervežimas, išmokstama tiesiog vietoje, nesukant per daug galvos, išminties pasisemiama praktikos metu? Apie visa tai, pateikiame kelių žmonių nuomones. Žmonių, žinančių, ko nori iš gyvenimo, dar svarstančių, ką daryti arba tiesiog galinčių pakomentuoti aukštojo mokslo Lietuvoje situaciją.

Darius, logistikos verslo savininkas:

Krovinių pervežimas nebėra tokia aukso kasykla, kokia jis buvo prieš, sakykime, šešiolika septyniolika metų. Tačiau tai vis dar specialybė, turinti savo paklausą ir savo pirkėjus. Kadangi gyvename atradimų amžiaus metu, ir kiekviena nauja technologija spartina atliekamų operacijų tempą, daugybė permainų vyksta ir įvairiose paslaugų sferose. Kalbant apie krovinių gabenimą, galime sakyti, kad kai kurias šio darbo specifikos nišas pakeičia mechanizmai, pakeičia naujos sistemos, vietoje žmogiškųjų darbų.

Turiu omenyje, jeigu anksčiau įmonėje, vien biure sėdėdavo dešimt žmonių, tai dabar pakanka keturių. Nes yra puikiai veikiančios kompiuterinės sistemos, kurios optimizuoja visų pervežimų užsakymus, sparčiau ir tiksliau bendrina informaciją. Tačiau tam tikros dalies niekada nepakeis jokia sistema be žmogaus, todėl galiu drąsiai teigti, kad ir koks nors paprasčiausias krovinių pervežimas iš Italijos visada bus reikalingas. Tiesiog mes negalime teleportuoti daiktų, reikalingas krovinių pervežimas. Ir tai ir yra tas dalykas, ant kurio stovi šis verslas, tai yra jo pamatas. Todėl logistika dar gyvuos ilgai, ir norintieji ten realizuoti save, turėtų to ir imtis.

Tadas, VGTU logistikos studentas

Krovinių pervežimas Alytus – Kaunas, tokie buvo mano pirmieji vykdyti reisai per praktiką. Tokie buvo pirmieji ir, deja, ir paskutiniai. Kodėl? Nes mūsų universitete nėra tokios tvarkos, kad būtų galima iš karto turėti ir praktines ir teorines žinias. Kadangi aš daugiaun mokiausi teorinių dalykų, tai praktika man liko beveik nepasiekiama, ir tebuvau gavęs vos kelias užduotis. Draugui teko krovinių pervežimas Panevėžys – Šiauliai, tačiau tai vyko labai blogomis oro sąlygomis, nes pustė, snigo, pūtė vėjas. Dėl to jis, galima sakyti, su šia viena užduotimi, iškart įgavo trigubos patirties.

Taip pat vienam grupiokui atiteko skandalingas ir jau visoje šalyje nuskambėjęs krovinių pervežimas Telšiuose. Čia tas atvejis, kai šalia automobilio vairuotojo sėdėjo girtas instruktorius ir garsiai rėkė ant studento. Policija sustabdė ir įtariamąjį sulaikė. Tai užtraukė gėdą universitetui ir privertė susimąstyti, ar gera pas mus studijų kokybė – aš manau, kad ją dar tikrai reikia tobulinti. Nes pilna įsisenėjusių sovietinio mąstymo rudimentų, kurie trukdo normaliai mokytis.

Linas, būsimas studentas

Aš dar neapsisprendžiu, kur man stoti. Esu jaunas ir laisvas kaip paukštis, man tik reikia apsisręsti, ką aš noriu daryti, ar krovinių pervežimas tikrai yra ta srtisi, kurioje save matau. Ar matau save ten visą gyvenimą, ar tik dalį jo. Kai pabaigiau vidurinę mokyklą, pasidariau metų pertrauką, ir nestojau niekur. Per tuos metus palaksčiau po pasaulį, manau, kad tai taip pat labai gera gyvenimo mokykla, po kurios viskas gali kuo puikiausiai stotis į vėžes.

Man patinka tokia profesija, krovinių pervežimas, tik kad tenka pasvarstyti, kur geriau stoti, ar Lietuvoje, ar kur nors užsienyje. Esu girdėjęs labai įvairių atsiliepimų apie mokslus tiek iš studentų, tiek iš pačių dėstytojų.

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.